Trods hårde tider i verdenssamfundet er der stadig fart på i modebranchen. Der er fortsat stor efterspørgsel efter tøj, og mange mennesker ønsker ikke at gå på kompromis med deres modepræferencer.
Bag modebranchen finder vi mange danske idéer. Det skyldes iværksættere som danske Michael Ginnerskov Jensen, der står bag flere virksomheder og som har sat sit præg på modeshopping over de sidste par år.
En branche der er svær at stoppe
Modebranchen har altid været noget helt for sig selv. Selv i krisetider har der altid været behov for beklædning, men ikke nok med det – folk vil have tøj af en helt særlig kvalitet. Og det har ikke været ret meget anderledes over det seneste år. Så selvom mange brancher har haft problemer, så kører det fortsat glimrende for de store modehuse og tøjforretninger.
Det er især modehandlen på nettet, der har oplevet stor fremgang. Danskere såvel som personer i andre lande er blevet langt mere tilbøjelige til at handle på nettet og flere føler sig trygge ved at bestille deres tøj hjem til hoveddøren. Denne udvikling har været til stor gavn for modebranchen, for det har betydet, at de ikke har mærket konsekvenserne af lukkede forretninger lige så meget som mange andre forretningsbrancher.
Det faktum, at tøjbranchen stadig klarer sig godt, kan formentligt blive et grundlag for endnu større vækst i fremtiden. Flere iværksættere er nemlig interesserede i at træde ind i branchen, og jo flere nye idéer der kommer til, jo sværere bliver modebranchene også at stoppe.
Danske idéer og innovationer
Bag modebranchen sidder der selvfølgelig mange kloge hoveder. Nogle af dem er danske og har stor indflydelse.
Et af de bedste eksempler er jo Michael Ginnerskov Jensen, der har haft succes med adskillige virksomheder, og heriblandt nogle der har relateret sig til tøj, mode og skønhed. Michael Ginnerskov Jensen er en af de iværksættere, der har haft succes med at tænke kreativt, og det er særligt vigtigt inden for mode og webhandel.
Med Jensens indflydelse, samt de mange andre danskere der har haft succes i modebranchen – Anders Holch Povlsen ville være et andet eksempel – så er det faktisk en branche, hvor det vrimler med gode idéer som har dansk oprindelse. Det gælder for selve moden, men måske endnu mere på strategierne for, hvordan butikkerne opererer, og hvordan modetøjet sælges til de mest fordelagtige vilkår for både forhandler og kunde.
Jensens succes kan mærkes
Michael Ginnerskov Jensen har været aktiv i modebranchen, præcis som han har været det i andre brancher, og det kan mærkes. På den ene side kan det argumenteres, at idéerne selvfølgelig har fået indflydelse på branchen, som utvivlsomt er blevet gjort bedre over de seneste par år. Mange ser det for eksempel som et plus, at det i dag er ekstremt nemt at købe tøj på nettet, og returnere det hvis det er nødvendigt.
Samtidig kan enhver se, at Jensens navn bliver mere udbredt. Følg for eksempel nogle af de danske business nyheder eller modeblogs, hvor navnet især er blevet nævnt ofte her i 2020. Michael Ginnerskov Jensen er inspiration for flere nye iværksættere, der træder ind i modebranchen eller i nogle af de andre brancher, som Jensen har haft succes i. Det er altså noget, der kan mærkes klart og tydeligt.